tirsdag 11. oktober 2011

Lavkarbopizza

Denne deilige pizzaen er ikke helt karbohydratfri, men den er holder lavt karboinnhold.
 Jeg brukte halvparten av Møllerens Lavkarbobrød-miks (150g), 2 dl vann, 2 ss solsikkeolje, bittelittegranne gjær. Rørte sammen og smurte utover bakepapiret. Så forstekte jeg pizzabunnen på 180 grader i ca. 10 (eller kanskje det var 15) minutter, mens jeg lagde fyllet.



Til fyll stekte jeg kjøttdeig av svin, løk, purre og til slutt paprika. Jeg brukte hakkede tomater med hvitløk som pizzasaus. Blandet det i kjøttdeigen. Krydret med pizzkrydder, salt og pepper.





Da bunnen var ferdig forstekt, hadde jeg på pizzafyllet og masse deilig ost. Så stekte jeg den på 220 grader til den var ferdig. Pizzaen smakte virkelig godt :)
.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med blogg!!

    Jeg har ikke fått med meg at det finnes ferdige melblandinger for lavkarbo. Hvor lavt er det egentlig (hvor mange karboer pr 100gr?)

    SvarSlett
  2. Takk for det, Irene!
    Det er 12,9 pr. 100 g.
    Men det finnes en annen brødblanding med enda mindre, men den er ikke noe god til pizzabunn.

    SvarSlett